Pages

måndag 30 januari 2012

Renovering i tankarna.

Det är så mycket jag skulle vilja göra i vårt lilla hus. Förutom att jag önskar att det var större så kan man ju fixa sådana små "skönhetsfel", även om dessa egentligen också är ganska så stora... men i tankarna så kostar det ingenting, det är ju inte fel att planera tills den dag man kan genomföra det eller hur? :)

En sak som jag har tänkt på är golvvärme. Eftersom vi har nada till uppvärmning av huset egentligen, hur dyrt kan det egentligen bli av att ha golvvärme under alla golv? Om man tänker sig att den är på endast under vintern?? Något matte geni kanske kan ge något förslag? :)

Sedan är det lite andra saker som nya tapeter, lister, nya golv. Få bort fula el element som vi ändå inte använder som sitter lite här och där. Måla trappan, ja fix finns det nog i varenda litet hörn här. Fram för allt så skulle det vara skönt att ha råd till att se över elen! Ingenting är uppmärkt, det ligger massa elkablar i huset som inte funkar, eluttagen sitter på konstiga ställen och det finns inte ett uttag som sitter där de behövs..suck. Som sagt...det skulle behövas en rejäl översyn av detta. Speciellt då man vet att gamla hus och gamla el ledningar kanske inte är av bästa kombination!! ;)   (läskigt ibland)


Boråstapeter - Bohéme; SUPER fina.

Sandberg - Ranold Beige; skulle jag vilja ha i hallen.

Ralph Lauren i köket.


Golven skulle jag vilja ha mörka i färgen valnöt och i hallen klinker golv i en grå nyans så inte all smuts syns så lätt ;)

0 kommentarer: